Založba Pasadena

Nakup

Klubska cena: 17,06 EUR

Redna cena: 18,95 EUR

Prihranek: 1,90 EUR, 10%

To knjigo naši kupci navadno dobijo v 2 delovnih dneh.

Sonja Lajovic

Scratch

KOMU JE KNJIGA NAMENJENA:

Knjiga je namenjena predvsem otrokom od 10. do 16. leta, hkrati pa vsem, tudi odraslim, ki radi ustvarjalno delajo z računalnikom. Namenjena je staršem, ki bi svoje otroke radi naučili programirati, in učiteljem, ki vodijo računalniške krožke. Knjiga je namenjena tistim, ki radi razmišljajo in krepijo logiko, pa tudi tistim, ki se radi igrajo z domišljijo, svoje projekte pa bi radi uresničili v računalniških igrah in interaktivnih zgodbah.

PREDZNANJE:

Za programiranje v Scratchu ne potrebujete posebnega predznanja. Če znate brskati po svetovnem spletu, ustvariti in shraniti dokument ter ga poiskati v določeni mapi, bo to povsem dovolj. Koristno je tudi, če znate uporabljati Slikarja ali kak podoben program za risanje, saj boste marsikaterega junaka v računalniški igri narisali kar sami.

Izkušnje pri delu z otroki v računalniških krožkih v osnovnih šolah so pokazale, da otroci (in njihovi starši) pogosto pričakujejo več kot le praktično delo in zabavo z računalniki. Mnogi bi se radi naučili osnov programiranja, spoznali in osvojili bi radi skrivnosti računalniškega izražanja.

Nič čudnega, računalništvo je dandanes tako rekoč drugi materni jezik mladostnikov, temelj njihovega sporazumevanja z okolico in zlasti z vrstniki. Učitelji in mentorji se pri tem znajdejo v zadregi, saj literature, ki bi osnovnošolske otroke učila programiranja v slovenščini ni ravno veliko. Pravzaprav je skoraj ni.

Knjiga Scratch (Praskači) avtorice Sonje Lajovic to pomanjkanje vsaj deloma odpravlja. Knjiga otroke na kolikor je mogoče preprost in nazoren način seznanja s programom Scratch. To je eden novejših programskih jezikov, ki je bil narejen prav za učenje programiranja, za otroke od 8. leta starosti naprej.

Otroci lahko z njim programirajo svoje računalniške igre, animacije ali interaktivne zgodbe. Svoje izdelke lahko prikazujejo na svetovnem spletu in jih delijo z drugimi, z njimi izmenjujejo izkušnje in se pri tem učijo. V knjigi Praskači se bodo otroci preko različnih primerov in nalog naučili osnovne logike, ki je značilna za klasično programiranje.

Otroci se bodo naučili programirati klasične igre, kot sta PAC-MAN in Mario, različne strelske in druge igre, tisti bolj ustvarjalni pa bodo lahko programirali povsem svoje, originalne igrice. Avtorica je vsebino knjige zastavila v duhu aktivnega spoznavanja računalništva, ki otrok ne navaja na pasivno igranje različnih iger, pač pa jih spodbuja k ustvarjanju lastnih izdelkov. Seveda to ne velja samo za otroke, pač pa za ljudi vseh generacij, ki se želijo z računalništvom spoznavati aktivno in ustvarjalno. Scratch je namreč prav to - programiranje za vse.

»Programiranje za vse« pa ne pomeni, da bi vsi bralci in učenci postali programerji - »programiranje za vse« pomeni, da je (vsaj po mnenju založbe) Scratch pravzaprav najboljši korak za učenje rabe računalnika nasploh.

    Knjiga je razdeljena na:

  • Uvodni del, ki podaja osnove programa Scratch.
  • Naloge za učenje programiranja in razvijanje programerske logike.
  • Programiranje igric.

Knjiga je primerna tako kot učbenik ali delovni zvezek pri računalništvu v šoli, otroci (in starši) pa jo lahko brez težav uporabljajo samostojno, pri domačem delu in učenju programiranja.


Mnenja o knjigi:

“Knjiga predstavlja izjemno pomemben prispevek k popularizaciji računalništva, ki se s tem res lahko začenja v zgodnjih otroških letih. Pa tudi starejši - učitelji in starši, ki so kakorkoli povezani z računalništvom in z otroško zvedavostjo, bodo radi posegli po njej. ” – Prof.dr. Saša Divjak, Fakulteta za računalništvo in informatiko v Ljubljano

“Čeprav se je jezika Scratch zelo enostavno naučiti, pa je kljub temu zelo dobro, če si lahko pri tem pomaga - mo z dobrimi navodili, privlačnimi zgledi in kopico idej. In vse to nam prinaša knjiga Sonje Lajovic, ki pomeni dobrodošlo novost med računalniško literaturo.” – mag. Matija Lokar, vodja Računalniškega centra in predavatelj na Fakulteti za matematiko in fiziko v Ljubljani

“Jaz imam zelo rada program Scratch. Zelo rada igram igre na računalnik, ko pa sem spoznala Scratch, sem ugotovila, da jih je še bolje delati. Nikoli se ne naveličam. Všeč mi je tudi, ker moraš veliko razmišljati, da narediš kaj dobrega. In potem zelo rada poskušam to kar sem naredila.” – Lara, 7. razred “...Scratch pravzaprav najboljši korak za učenje rabe računalnika nasploh!” – Založba Pasadena


Povezave:

  • 1. slovenski CoderDojo dogodek
  • Scratch v 1. razredu Osnovne šole Franceta Prešerna
  • Pogled v knjigo

    O avtorju

    Sonja Lajovic

    Avtorica Sonja Lajovic je profesorica matematike in računalništva in poučuje matematiko in računalništvo na osnovni šoli. Že nekaj let uspešno vodi računalniški krožek, ki ga otroci radi obiskujejo prav zaradi možnosti, da ob zabavni igri z računalniki osvajajo temelje programiranja.

    Info

    Založba: Založba Pasadena
    Jezik: slovenski jezik
    Vezava: broširano
    Strani: 200
    Mere: 180 x 230 mm
    Izid: maj 2011
    ISBN: 9789616661294
    ISBN-13: 9789616661294

    Ocena

    Povprečna ocena: ★★★★★ število ocenjevalcev: 1

    Metka Bevc★★★★★ Odličen pripomoček tako za učitelja kot za učenca. Odlikuje ga nazornost, postopnost, razumljivost in motivacija za delo. Učenci se igraje naučijo osnov programiranja. Toplo priporočam uporabo.

    Moja ocena

    Priporočite prijatelju

    Ocenite: Scratch

    Če ste že vpisani med kupce v spletni knjigarni, je dovolj, da vnesete le svoj e-naslov.

    Ocena:

    Z oddajo ocene dovoljujete Založbi Pasadena, d.o.o., da jo po svoji presoji objavi na spletnih straneh oziroma v reklamnem ali drugem tiskanem gradivu.

    Priporočite: Scratch

    Oglejte si tudi

    Kontakt