Ash Maurya

DELAJ VITKO

Tretja, prenovljena in dopolnjena, izdaja knjige Delaj vitko prinaša preplet teorije o sodobnih poslovnih modelih, primerov iz prakse in uspešnih slovenskih podjetniških zgodb. Saj, kot pravi avtor Ash Maurya: »Praksa šteje več kot teorija.«

The lean series, Eric Ries series editor

Avtor o sebi

Moje ime je Ash Maurya in sem ustanovitelj platforme LEANSTACK ter avtor priljubljenega orodja za upravljanje poslovnih procesov Vitki okvir. Tudi jaz sem nekoč bil kot Steve (op. Steve je junak, ki nastopa v knjigi). Tudi meni je v glavo šinila enkratna ideja. Ideja, ki je bila tako dobra, da o njej nisem črhnil nikomur, razen bližnjim prijateljem, ki so morali obljubiti, da bodo o tem molčali.


Eno leto sem porabil, da sem skrivoma razvijal svojo »veliko idejo«. In prav tako kot Steve sem tudi jaz imel težave pri tem, da bi pripravil druge ljudi, da bi videli z mojimi očmi.


Približno sedem let sem potreboval, da sem prešel od Stevovega do Larryjevega načina delovanja, od takrat pa se nisem nikoli več ozrl nazaj. To je moja osebna mantra: »Življenje je prekratko, da bi ustvarjali nekaj, česar nihče noče.«


Ves uspeh in vso pozornost, ki sem ju bil skozi leta deležen zaradi svojih knjig in orodij, lahko pripišem temu novemu načinu dojemanja izdelkov in temu, kako se jih lotiti.

Iz spremne besede

Tatjana Zabasu Mikuž, partnerka, South Central Ventures

 …v veliki večini primerov je prav prepričanost v tehnološko superiornost rešitve prva ovira na poti do uspeha, z vsaj dveh vidikov. Po eni strani startupi prav zato, ker so navdušeni nad svojo rešitvijo, nemalokrat iščejo problem, ki ga ta lahko reši, namesto da bi izhajali iz obstoječega problema in zanj razvili rešitev. Da torej razvijejo nekaj zato, ker jim to predstavlja strokovni izziv in ker to znajo, ne pa zato, da bi...

 …A glej ga zlomka, investitorji smo - kljub temu, da upravljamo s tveganim kapitalom - v bistvu precej previdni pri investicijah. Bolj kot na tehnološko dovršenost rešitve se osredotočamo na poslovni model - sprašujemo po zanimanju na trgu (traction), hočemo vedeti, koliko testnih uporabnikov se odloči za nakup rešitve, koliko časa vztrajajo, kako hitra je rast in še cela vrsta metrik, ki jih startupi...

 … velika večina svoje plane večkrat korenito spremeni, preden pridejo do plana, ki deluje. Čeprav za uspeh ni enotnega recepta, pa lahko pristopi in orodja, predstavljeni v »Delaj vitko«, iskanje tistega pravega plana iz odločitev, ki pogosto temeljijo na občutku, intuiciji ali zgolj sreči, spremenijo v strukturiran proces. Vsekakor uporaben priročnik – pa ne samo za podjetnike...

Iz spremne besede

Gregor Rebolj, podjetnik in investitor, Silicon Gardens Fund

 …preizkušaš različne poti, da bi našel tisto, ki bo reševala težave tvojih strank. Knjiga, ki jo bereš, ti ponuja navodila, kako spreminjati različice tvojega izdelka, da bi dosegel ujemanje izdelka in trga s porabo čim manj virov. To velja tako za startupe, kjer pomanjkanje običajno spodbuja inovacije, kot morda še bolj za zrela podjetja, kjer lahko obstoječa miselnost in zadostni viri dajo preveč samozavesti, da bi bili...

 …je naš konkurent uporabil način, s katerim je porabil bistveno manj časa in sredstev, da je prišel do tega zaključka. Verjetno je imel še dovolj energije za preusmeritev na druga področja. Mislim, da je bil to zgodnji znak prelomnice, ko zaradi omogočenega hitrejšega razvoja programske opreme največji izziv ni bil več izdelava produkta samega, ampak je pomembnejši postal razvoj prodajnih...

 …pasti prežijo na vsakem koraku. Vedno je lažje najti izgovore in si reči, da metod, predstavljenih v tej knjigi, ni mogoče uporabiti za vaš poslovni model, in da potrebe za vaš produkt ni mogoče potrditi, preden lahko stranke izdelek držijo v rokah ali ga uporabijo. Mislim, da ravno korak, ko potrebo po izdelku potrdite pred razvojem le-tega, lahko pomeni razliko med podjetji, ki preživijo in uspevajo, in tistimi, ki ne...

Avtorjeva osebna mantra:

»Življenje je prekratko, da bi ustvarjali nekaj, česar nihče noče.«

Zanima me

Mnenja o knjigi

» ...Pomembno je, da se zavedamo, da naša ideja, produkt, storitev in tudi mi sami, ne moremo zadostiti potreb in želja celotnega segmenta kupcev. Vprašajmo se »kdo je moj kupec?«, in če je odgovor »kdorkoli«, je naš... «

Robi Pritržnik

Steerscape / Foreach Labs

» ... veliko podjetje - še vedno smo agilni, inovativni, premikamo status quo pri razvoju. Agilni pristop omogoča hitro prilagajanje tržnim spremembam in nenehno vključevanje povratnih informacij strank. Cilj je, da naše stranke... «

Mihael Gornik

Dewesoft in Katapult

» ...bistvo ni v KAJ, temveč v KAKO, in točno na takšen način se je Ash Maurya lotil pisanja tretje izdaje Delaj vitko. Tudi knjiga sama je »vitka«.  In predvsem ni teoretični učbenik, temveč praktični priročnik za uporabo, ki ga ima podjetnik vedno pri roki ... «

Andrej Šolinc

CEED Slovenija

» ...jim dati možnost, da pokukajo v prihodnost. Vitki pristop mi omogoča, da vsako leto ustvarjam nove projekte in inovacije, ki temeljijo na radovednosti in kreativnosti. Hkrati pa tudi poskrbim... «

Uroš Ocepek

Srednja tehniška in poklicna šola Trbovlje

» ...uporabo obstoječih tehnologij in vpeljevanje novih proizvodnih pristopov. Agilnost nam omogoča hitrejšo prilagodljivost glede na zahteve trga in industrije. Primarno zasledujemo lastno vizijo... «

Martin Rojnik

Grashka

» ... pravi čas, ko je prišlo vitko gibanje. Izvrstno je, da so danes na voljo te knjige tudi v slovenščini, saj lahko vse nove generacije podjetnikov in graditeljev startajo s sodobnim in v svetovnem merilu konkurenčnim pogledom... «

Boštjan Špetič

Zemanta (Outbrain)

» ...omogočili optimalen vstop na trg in povečanje možnosti za uspeh. Priporočam branje in ravnanje v skladu z vitkimi smernicami, saj sem prepričan, da ta pristop predstavlja ključ do uspešnega razvoja... «

Darko Kranjc

Codelli, INFI7 in IVEC

» ...Dokaj razširjen je tudi v večjih, zrelih podjetjih ter organizacijah, kjer pa so potrebni še dodatni prijemi in spodbude, da se dovolj veliko ljudi opogumi, ter vztraja v teh internih podjetniških zgodbah... «

Matej Golob

CorpoHub

» ...Knjiga »Delaj vitko: Od načrta A do načrta, ki deluje« avtorja Ash-a Maurye je postala temelj za podjetniško načrtovanje in modeliranje v našem podjetniškem ekosistemu. Z uporabo vitkega razmišljanja ... «

Dorijan Maršič

Inkubator Sežana

» ...Pristop delaj vitko dopolnjuje v Sloveniji precej močno tehnološko in inženirsko inoviranje. Pristop lahko uporabi vsak tim v katerikoli (tudi večji) organizaciji, ki želi v relativno negotovih razmerah ustvariti ... «

Lojze Bertoncelj

InTeam

» ...Čeprav je na prvi pogled morda zanimiva samo za zagonska podjetja, je knjiga zelo uporabna tudi za zrela podjetja, ki se danes tako rekoč vsa soočajo s potrebo po spreminjanju poslovnega modela. Vitki pristop... «

Marko Jaklič

Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani

» ...s pogumom se podajte na podjetniško pot in naj vam knjiga »DELAJ VITKO: Od načrta A do načrta, ki deluje« služi kot dragocen vodnik in sopotnik. Samo 10 % startupov uspe. Naj vam ta knjiga pomaga priti med teh 10 %. Če odgovorov... «

Maja Križan

Vesna Venture Capital

» S pomočjo metodologije "delaj vitko" smo z InstaTextom osvojili laskavi naziv Slovenski startup leta, nato pa v nadaljnjih treh letih dosegli več milijonov registriranih uporabnikov po vsem svetu, presegli milijon evrov letne prodaje in ves čas rasli... «

Matej Guid

InstaText

» ...pomembni koraki, ki jih mora podjetnik narediti, da lahko na trgu najprej preveri problem ciljne skupine in nato še rešitev problema. Brez dvoma je to izjemno kakovostno in nepogrešljivo gradivo... «

Simon Jeraj

Podjetniški inkubator Podbreznik

» ...Čeprav je vsakemu podjetniku jasno, kaj pomeni varčevanje z denarnimi in časovnimi viri, pa nam knjiga da pomembne miselne okvirje, ki nas usmerjajo v vitke in agilne odločitve... «

Martin Pelcl

MojMojster – Daibau International

» ...Lahko sem si privoščil kompliciranje, lahko sem plačal boljše oblikovalce in za razvoj porabil več sredstev. Ta poskus se ni dobro končal. Ugotovil sem, da je vedno potrebno razmišljati in delati vitko in hitro. Samo tako... «

Anže Miklavec

Equa in Goat Story

» ...skozi svoje podjetniško potovanje.
Podjetnik se gradi skozi leta na svojih uspehih in še bolj na svojih napakah in neuspehih.  "Delaj vitko" je po mojem mnenju priročnik o neuspehih, ki jih je uspel strukturirati v enostaven vodnik, kako se jim izogniti... «

Miha Culiberg

Lab4Pay, MiniCity in MyNanny

» ...Novost so orodja in tehnike za hitro inoviranje in protopiranje. Poudarek je tudi na vključevanju uporabniške izkušnje v sam produkt in učinkovitega poslovanja podjetniškega tima ter učenja na napakah. Uvajanje dizajnerskega mišljenja vodi podjetniški tim od začetne vizije do... «

Jordan Berginc

 Studio Podjetnišva, Fakulteta za dizajn

» ...razvijali po vitki metodologiji. Idejna zasnova je nastala v laboratoriju, kjer smo prvi prototip naredili na 3D-tiskalniku, s čimer smo zapravili le malo časa in denarja. Da ne bi razvijali produkta na slepo, smo v zelo zgodnji fazi naredili raziskavo, kaj na trgu... «

Miha Rajh

Pharsol

» ...Prenovljena izdaja odraža napredek v Ashevem dojemanju vitkega podjetništva. Redno uporabljam njegovo shemo tovarne kupcev in načrt rasti, prenovljeni intervjuji z uporabniki pa mi olajšajo pogovor z njimi in boljše razumevanje... «

Alexis Zrimec

urednik prve slovenske izdaje Delaj vitko

Knjiga sistematično razloži, kako učinkovito razvijati in preverjati poslovne ideje in je neprecenljivi vir vpogledov za podjetnike, produktne vodje in vse, ki so vključeni v lansiranje novih izdelkov in projektov.

Zanima me

 »  Za cenovno pozicioniranje drugega izdelka pa smo izvedli nekaj 2-tedenskih sprintov. Z vsakim sprintom smo ceno dvignili za 1 EUR in tako točno videli, katera cena je bila za kupce še sprejemljiva. Ko je prodaja začela upadati, smo ceno vrnili na prejšnjo raven…  «

 

Andraž Gavez, Moja čokolada in BAMchocolate

V knjigi si lahko o tem preberete v poglavju:

Cenovna politika je premalo uporabljan vzvod

Stran 75

 » Včasih smo tako fokusirani na to kaj pride zatem ali pozneje, da se težko osredotočimo na zdaj, saj se bojimo, da bomo pozabili na »veliko sliko« oziroma veliko priložnost, ki se skriva nekje v »pozneje«. V tem primeru se splača zatem in pozneje zapisati v dokument in si s tem dati zagotovilo, da ne bomo skrenili s poti. Seveda pa se nato v praksi zgodi...  «

 

Andraž Tori, Zemanta (Outbrain)

V knjigi si lahko o tem preberete v poglavju:

Izdelava načrta uvedbe zdaj–zatem–pozneje

Stran 88

»  Od podjetnikov, ki iščejo investitorja, pričakujemo, da je njihova ideja razvita do te mere, da vedo za kaj potrebujejo investicijo in jo bodo znali pravilno porabiti, da že imajo jasno določene poslovne procese in razumejo povezave med njimi. Poleg tega je...  «

 

Nina Dremelj, Poslovni angeli Slovenije

V knjigi si lahko o tem preberete v poglavju:

Vlagateljev pogled na svet

Stran 108

»  Eden od ključnih konceptov, ki smo ga uvedli, je zanka srečnega kupca. Ta koncept poudarja pomen aktivacije kupcev in zmanjševanja trenja med uporabo izdelka/storitve. S tem pristopom smo dosegli, da naši kupci preživijo več časa z našimi storitvami (ali jih pogosteje uporabljajo), povečali smo njihovo zvestobo...  «

 

Klemen Rupnik, NYD

V knjigi si lahko o tem preberete v poglavju:

Zanko srečnega kupca tvorita koraka aktivacije in zadržanja kupca

Stran 275

VAS ZANIMA KDAJ IN PO KAKŠNI CENI BO KNJIGA NAPRODAJ?

DA, zanima me!

FIZIČNA OSEBA
PRAVNA OSEBA